Ανίκητη η χήρα με τα 5 ορφανά
πηγή:
https://www.in.gr/
Η ΒΛΑΚΕΙΑ είναι ανίκητη. Και γι αυτό
έχει λεχθεί, ποτέ μπροστά από τράγο, πίσω από μουλάρι και δίπλα από βλάκα.
Τρίχες κατσαρές. Η ταπεινότητα μου, έχει να πει τούτο: ανίκητη είναι η χήρα με
τα 5 ορφανά. Το εθνικό σπορ των Ελλήνων. Η μαλακία. Που αν ήταν ολυμπιακό
άθλημα, η πτωχή πλην τίμια Ελλάς θα είχε σαρώσει τα μετάλλια. Μην τα συγχέουμε.
Ο μαλάκας είναι πολύ πιο επικίνδυνος.
Νεκρός ο 53χρονος εικονολήπτης στο
σαϊτοπόλεμο στην Καλαμάτα.
Σε κρίσιμη κατάσταση το 8χρονο κοριτσάκι που τραυματίστηκε από σφαίρα στο κεφάλι στη Θήβα.
Σοβαρός τραυματισμός δύο αγοριών στην Κω και στην Αίγινα από βαρελότα που έσκασε στα χέρια τους.
Σε κρίσιμη κατάσταση το 8χρονο κοριτσάκι που τραυματίστηκε από σφαίρα στο κεφάλι στη Θήβα.
Σοβαρός τραυματισμός δύο αγοριών στην Κω και στην Αίγινα από βαρελότα που έσκασε στα χέρια τους.
ΚΑΙ ρωτάω τώρα εγώ: έχει καμία σχέση
η Ανάσταση του Κυρίου με όλα αυτά τα καραγκιοζιλίκια; Κροτίδες, βαρελότα,
σαΐτες, ρουκέτες και τις πάσης φύσεως γελοιότητες; Που τα έχουνε δει γραμμένα
αυτά; Στην Καινή ή στην Παλαιά Διαθήκη; Σε κάποιο από τα Ιερά Ευαγγέλια;
Αναφέρεται κάτι σχετικό στις Επιστολές του Αποστόλου Παύλου προς Καλαματιανούς;
Ότι επιβάλλεται προς εορτασμό της Ανάστασης του Θεανθρώπου ο σαΐτοπόλεμος; Και
προς τους Χιώτες, ο ρουκετοπόλεμος;
ΘΑ σου απαντήσει ο άλλος, «πρόκειται
περί εθίμου». Και τι πάει να πει έθιμο; Θα δώσω την απάντηση εγώ. Ένας μαλάκας
έκανε μία φορά μία μαλακία, τον είδανε οι άλλοι οι μαλάκες, τον αντιγράψανε κι
η μαλακία έγινε ομαδική, καθιερώθηκε και μετατράπηκε σε θεσμό. Αυτό είναι
έθιμο. Η ομαδική και όχι η κατά μόνας επίδοση στη μαλακία. Νεκρός ο καμεραμάν
από τη σαΐτα που του ήρθε στο κεφάλι και τι βγαίνει και λέει ο Δήμαρχος της
πόλης; Ο Παναγιώτης Νίκας με τ’ όνομα. «Ο σαϊτοπόλεμος είναι καταγεγραμμένος
στο DNA των Μεσσηνίων, οπότε δύσκολα θ’ απαγορευτεί γιατί θα υπάρξουν
αντιδράσεις».
ΠΑΙΡΝΕΙΣ χαμπάρι; Εκλογές έρχονται. Ο
νεκρός είναι ένας. Οι σαϊτομάχοι, όπως αποκαλούνται, είναι πολλοί περισσότεροι.
Και ψηφίζουνε. Δεν έχει αφαιρεθεί άλλωστε από τους μαλάκες το δικαίωμα της
ψήφου. Και γι αυτό ανέκαθεν οι μαλάκες αποτελούσαν την αποκαλούμενη σιωπηρή
πλειοψηφία. Ο Δήμαρχος ωστόσο δεν είναι μαλάκας να πάει κόντρα στους πολλούς.
Όπως έχει πει κι ο Αριστοτέλης , «οι πεθαμένοι με τους πεθαμένους κι οι
ζωντανοί με τους ζωντανούς». Τι να κάνουμε δηλαδή; Να τα βάψουμε μαύρα επειδή
πέθανε ένας άνθρωπος; Και να στερήσουμε από τους πολλούς σαϊτομάχους την ιερά
αυτή ενασχόληση προς εορτασμό της Ανάστασης του Κυρίου; Τόσα και τόσα
θανατηφόρα δυστυχήματα γίνονται. Απαγορεύτηκε η κυκλοφορία των αυτοκινήτων;
ΚΑΙ να σας πω και το άλλο; Υπό την
αιγίδα του Δήμου Καλαμάτας γίνεται κάθε χρόνο αυτό το καραγκιοζιλικι. Δεν
πρόκειται για ιδιωτικό καβλάντισμα. Ο Δήμος έχει αναλάβει τη διοργάνωση. Σε
συνεργασία με το Σύλλογο Σαιτολόγων Καλαμάτας και τον Ιππικό Όμιλο. Δεν είναι
δηλαδή ότι μαζεύονται από μόνοι τους πέντε-δέκα μαλάκες. Ο σαϊτοπόλεμος είναι
θεσμός. Και γι αυτό ακριβώς ο περί ου λόγος Δήμαρχος Παναγιώτης Νίκας, πήρε τη
πρωτοβουλία να τον μεταφέρει στο κέντρο της πόλης. «Ώστε να είναι ευχερέστερη η
πρόσβαση και να διεξάγεται νυκτερινές ώρες για να είναι το θέαμα πιο
εντυπωσιακό». Το πρόγραμμα των Σαϊτομαχιών παρουσιάζεται κάθε χρόνο σε ειδική
εκδήλωση του Δήμου. Με τον δημοτικό σύμβουλο Νίκο Μπασακίδη, αρμόδιο για τη
διοργάνωση της εκδήλωσης να απευθύνει κάλεσμα στους στους κατοίκους και τους
επισκέπτες της ευρύτερης περιοχής να παρακολουθήσουν τον σαϊτοπόλεμο.
ΕΙΝΑΙ ποτέ δυνατόν να σταματήσει αυτή
η βιόλα. Σαν να λέμε, ότι θα σταματήσει το ράλι Ακρόπολις για ένα θανατηφόρο
ατύχημα. Αβέρτα πάγκα θα ρίχνουνε σαΐτες και ρουκέτες. Θα πυροβολάνε στον αέρα.
Αδιαφορώντας που θα πέσει η σφαίρα. Όπως στη Θήβα που βρήκε το οκτάχρονο
κοριτσάκι στο κεφάλι. Και δε λέμε για τον 15χρονο στη Κω που του έσκασε το
βαρελότο στο χέρι. Μιλάμε για τους ενήλικες. Για τους λεβεντομαλάκες 30, 40, 50
χρονών κι ακόμα παραπάνω.
Όπως είναι παγκοίνως γνωστό άλλωστε,
ένας μαλάκας πεθαίνει, δέκα γεννιούνται. Και με δεδομένη λοιπόν την ευρεία, την
πανελλαδικής έκτασης αυτή ομαδική μαλάκυνση. και λίγα γίνανε φέτος. Ένας
νεκρός, το κοριτσάκι στη Θήβα κι ο πιτσιρικάς στην Κω. Ψιλοπράματα, μπροστά στο
Θείο Θαύμα. Μπροστά στην Ανάσταση του Ιησού Χριστού. Μπροστά τα έθιμα που
διατηρούν ζωντανή τη παράδοση αυτού του τόπου. Αυτά…
===================================================================================
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου