Μέχρι το 2008, η ζωή ενός νεαρού
νεοέλληνα θα μπορούσε να συνοψιστεί στα εξής: ξύπνημα, δουλειά (όσοι είχαν, οι
υπόλοιποι χαρτζιλικώνονταν δεόντως από τους γονείς), έξοδος για καφέ,
μεσημεριανάδικη ενημέρωση, τραπέζι σε κλαμπ ή μεγάλη πίστα, οικογενειακά
τραπέζια, τήρηση των εθίμων όταν αυτά περιλαμβάνουν φαγητό, με την έξοδο μέχρι
πρωίας να έπεται, παρακολούθηση των εκπομπών του Θέμου Αναστασιάδη, ανάγνωση με
θρησκευτική ευλάβεια των Κλικ, Nitro και όλων των εκδόσεων
Κωστόπουλου, ενδεχομένως επίσκεψη στο γυμναστήριο και κυρίως κουτσομπολιό.
Μετά το 2008, όταν οι πιο αδαείς ή
αδιάφοροι βρέθηκαν αντιμέτωποι με την κρίση ενός συστήματος που είχε δώσει από
πολύ νωρίτερα δείγματα γραφής, όλοι αυτοί βρέθηκαν χωρίς όνειρο και οι
«σελέμπριτις» χωρίς αντικείμενο και δίχως «δημόσια σφαίρα» δράσης και, κατά
συνέπεια, αναγνώρισης. Η απροβλημάτιστη χλιδή και το φούσκωμα του
εθνικοατομικού «εγώ» με τις μεγάλες επιτυχίες του ελληνικού DNA που κέρδιζε
Ολυμπιακά μετάλλια αναζητούσε απεγνωσμένα διέξοδο συμβατή με τις ανάγκες της
εποχής.
Είσαι άνεργος; Tότε ανήκεις στην
κατηγορία στην οποία, σύμφωνα με τελευταία μέτρηση της Marc, η Χ.Α. καταγράφει
το δεύτερο υψηλότερο ποσοστό της με 12%. Η Χ.Α. έχει κάτι για σένα:
Εκτόνωση του θυμού δι' αντιπροσώπων και διοχέτευση του σε διεξόδους που
ταιριάζουν με την προηγούμενη αφήγηση και εικόνα της μαγκιάς και της
επιδεκτικής άγνοιας. Εδώ υπεισέρχεται ο «καλλιτεχνικός» κόσμος και δη οι πιο
"τελειωμένοι" και ανεπίκαιροι από το προηγούμενο star system που
καταλαβαίνουν ποιο είναι το νέο τρεντ στα κανάλια. Οι κεραίες τους είναι εξαιρετικά
ευαίσθητες στα κελεύσματα των ΜΜΕ. Και κοντά στους πρώην έχουμε και τους
επίδοξους/ες. Φτάνουμε στο σήμερα, λοιπόν, όπου καλλιτέχνες, άλλοι λιγότερο και
άλλοι περισσότερο δημοφιλείς, στη βάση τους αμόρφωτοι και γαλουχημένοι στο
εύκολο, στο εύπεπτο, στο κραυγαλέο και στο ευτελές, τάσσονται υπέρ της δράσης
της νεοναζιστικής Χρυσής Αυγής. Οι ίδιοι άνθρωποι που χλεύαζαν τους
«κουλτουριάρηδες» και τη «βαρετή» πολιτική αγκαλιάζουν σήμερα τη Χ.Α.
Την αρχή έκανε μια άσημη ηθοποιός που
είχε κάνει την πρώτη της εμφάνιση σε ένα πολύ επιτυχημένο σίριαλ, η Ελένη
Λιάσκα. Η νεαρή -μετά το φασιστικό παραλήρημα και την επίθεση Κασιδιάρη στην
εκπομπή του Γ. Παπαδάκη- ανάρτησε στο Facebook την άποψή της, μίλησε «για νέα
παιδιά με μια καθαρή εθνική ιδεολογία, που έχουν στόχους και όνειρα και δεν
έχουν προλάβει να διαβρωθούν από το σύστημα» και στη συνέχεια προσκλήθηκε για
μια συνέντευξη -που χωρίς τις «αμφιλεγόμενες» δηλώσεις δεν θα είχε την ευκαιρία
να δώσει- στο Star και στην Τ. Στεφανίδου. Aκολούθησε ο τραγουδιστής της
Ορθοδοξίας, Πέτρος Γαϊτάνος,
που, με δεδομένη την ευμενή στάση της Εκκλησίας έναντι της Χ.Α., είπε να βάλει το λιθαράκι του και να δηλώσει πως αρέσκεται στον χρυσαυγίτικο «τσαμπουκά». Φωτεινή εξαίρεση στο σμίξιμο Εκκλησίας και Χρυσής Αυγής, ο Μητροπολίτης Σιατίστης Παύλος, ο οποίος δήλωσε: "Καλύτερα άθεος παρά να φαλκιδεύεις την πίστη". Τελευταία είσοδος στο «πάνθεον» των χρυσαυγιτών, ο «άρχοντας» Νότης Σφακιανάκης. Σε συνέντευξη και πάλι στην Τ. Στεφανίδου, ο λαϊκός βάρδος με τις εξεζητημένες ενδυματολογικές επιλογές, που είναι ένα πάντρεμα χλιδής και αποκριάτικης φορεσιάς εμπνευσμένης από την εποχή της αποικιοκρατίας, είπε πως οι μετανάστες στα φανάρια «προσβάλουν την αισθητική του», πως δεν είναι εικόνα αυτή για τη «χώρα του Πλάτωνα, του Σωκράτη και του Ομήρου» και πως η «η Χρυσή Αυγή δεν σπάει κανέναν στο ξύλο. Σπάνε τους πάγκους σε όποιον δεν έχει άδεια. Μπορεί να πάρουν τα προϊόντα και να τα δώσουν σε φτωχές οικογένειες. Μια χαρά».
που, με δεδομένη την ευμενή στάση της Εκκλησίας έναντι της Χ.Α., είπε να βάλει το λιθαράκι του και να δηλώσει πως αρέσκεται στον χρυσαυγίτικο «τσαμπουκά». Φωτεινή εξαίρεση στο σμίξιμο Εκκλησίας και Χρυσής Αυγής, ο Μητροπολίτης Σιατίστης Παύλος, ο οποίος δήλωσε: "Καλύτερα άθεος παρά να φαλκιδεύεις την πίστη". Τελευταία είσοδος στο «πάνθεον» των χρυσαυγιτών, ο «άρχοντας» Νότης Σφακιανάκης. Σε συνέντευξη και πάλι στην Τ. Στεφανίδου, ο λαϊκός βάρδος με τις εξεζητημένες ενδυματολογικές επιλογές, που είναι ένα πάντρεμα χλιδής και αποκριάτικης φορεσιάς εμπνευσμένης από την εποχή της αποικιοκρατίας, είπε πως οι μετανάστες στα φανάρια «προσβάλουν την αισθητική του», πως δεν είναι εικόνα αυτή για τη «χώρα του Πλάτωνα, του Σωκράτη και του Ομήρου» και πως η «η Χρυσή Αυγή δεν σπάει κανέναν στο ξύλο. Σπάνε τους πάγκους σε όποιον δεν έχει άδεια. Μπορεί να πάρουν τα προϊόντα και να τα δώσουν σε φτωχές οικογένειες. Μια χαρά».
Βλέπουν το δέντρο
Καθένας από τους παραπάνω, μαζί με
διάφορους άλλους, επιλέγουν να βλέπουν το δέντρο, δηλαδή τον «τσαμπουκά», και
όχι το δάσος, δηλαδή την ιδεολογία. Το γεγονός ότι αδυνατούν να δουν το δάσος
οφείλεται στο σύστημα που τόσα χρόνια τους εξυπηρετούσε και το εξυπηρετούσαν. Η
"δηθενιά" της δεκαετίας του '90 μετακομίζει στη "δηθενιά"
και στην επίπλαστη αντισυστημικότητα της Χ.Α., άλλωστε είναι παλιοί γνώριμοι...
Τα περισσότερα οργανωμένα μέλη της Χ.Α. είναι γνωστό ότι έχουν κατά καιρούς
απασχοληθεί ως «μπράβοι» και παρκαδόροι σε μαγαζιά λόγω βαθιάς διασύνδεσης με
τον υπόκοσμο. Πρόκειται για τα ίδια μαγαζιά στα οποία ο κ. Σφακιανάκης ίσως να
έβγαζε "μαύρα" 5ψήφια νυχτοκάματα, την ώρα που στη λάντζα ίσως
δούλευαν "μαύρα" μετανάστες που του χαλούσαν την αισθητική, ενώ απ'
έξω διαδήλωναν αριστεροί επειδή το μαγαζί ήταν πάνω στη θάλασσα χωρίς άδεια.
Ενδεχομένως, μάλιστα, στα πρώτα τραπέζια να διασκέδαζαν οι πολιτικές ελίτ
ραίνοντας τον Νότη και τους άλλους με γαρύφαλλα... Αν πάρουμε τοις μετρητοίς
αυτά που λέει ο κ. Σφακιανάκης βέβαια, το σωστό θα ήταν να το σπάσουν το μαγαζί
οι «άπλυτοι» αν δεν έχει άδεια, να το λεηλατήσουν και να μοιράσουν τα
τραπεζοκαθίσματα και την κάβα σε αυτούς που έχουν ανάγκη, αφού βέβαια θα είχαν
πιο πριν κατσαβιδιάσει τον αοιδό.
Η απενοχοποίηση
Οι εποχές όμως άλλαξαν. Η γενιά που
γαλουχήθηκε από τον κυνικό Θέμο, ο οποίος εν μέσω αιθέριων υπάρξεων διατράνωνε
πως η «κουλτούρα» είναι κακό πράγμα, πως οι διαβασμένοι είναι άπλυτοι και πως
στόχος είναι τα λεφτά, ήρθε η ώρα να επιλέξει μεριά. Το πρόβλημα είναι πως δεν
έχει αναπτύξει τα κριτήρια για να κάνει την επιλογή. Από αυτήν την άγνοια
επωφελούνται τα κυρίαρχα ΜΜΕ και οι εκπρόσωποί τους και προσπαθούν με τα παλιά
επικοινωνιακά κόλπα, χρησιμοποιώντας τους ίδιους παλιούς σταρ και τους
επίδοξους νέους να καθορίσουν την επιλογή. Ο Κασιδιάρης μετατρέπεται σε ανδρικό
πρότυπο όταν η Ελεονώρα Μελέτη -και πάλι από το Star- του κάνει εκπομπή -
αφιέρωμα. Ο Καιάδας -που, από Σατανιστής,
βρέθηκε έξω από το "Χυτήριο" να υπερασπίζεται την Ορθοδοξία- ήταν προ μηνών καλεσμένος μετά της συντρόφου του στην εκπομπή του πρωτεργάτη του εκφασισμού της ελληνικής κοινωνίας, Θέμου, και μιλούσε για τον έρωτά του και για τον αντάρτη παππού του. Όλα αυτά αποδεικνύουν γιατί η Χ.Α. έχει τη μεγαλύτερη επιρροή της με 12,8% -σύμφωνα με τη Marc- στις νοικοκυρές που διαμορφώνονται κυρίως από την τηλεόραση. Στις ειδήσεις, ένα ΑΤΜ που έκαψαν οι αναρχικοί παρουσιάζεται ως «πράξη βίας», «καταστροφή ιδιωτικής περιουσίας», «ανανδρεία» (!), ενώ οι αυτόκλητοι σωτήρες με τα μαύρα της Χ.Α. όταν καταστρέφουν το βιός μεροκαματιάρηδων είναι ακτιβισμός και παλικαριά...
βρέθηκε έξω από το "Χυτήριο" να υπερασπίζεται την Ορθοδοξία- ήταν προ μηνών καλεσμένος μετά της συντρόφου του στην εκπομπή του πρωτεργάτη του εκφασισμού της ελληνικής κοινωνίας, Θέμου, και μιλούσε για τον έρωτά του και για τον αντάρτη παππού του. Όλα αυτά αποδεικνύουν γιατί η Χ.Α. έχει τη μεγαλύτερη επιρροή της με 12,8% -σύμφωνα με τη Marc- στις νοικοκυρές που διαμορφώνονται κυρίως από την τηλεόραση. Στις ειδήσεις, ένα ΑΤΜ που έκαψαν οι αναρχικοί παρουσιάζεται ως «πράξη βίας», «καταστροφή ιδιωτικής περιουσίας», «ανανδρεία» (!), ενώ οι αυτόκλητοι σωτήρες με τα μαύρα της Χ.Α. όταν καταστρέφουν το βιός μεροκαματιάρηδων είναι ακτιβισμός και παλικαριά...
Ο "άρχοντας" Νότης, λοιπόν,
απενοχοποιεί και ξεπλένει εγκληματικές ενέργειες... Θα ήταν λάθος να πει κανείς
ότι η υιοθέτηση της Χ.Α. από τους φορείς της υποκουλτούρας των καναλιών είναι
γραφική και ακίνδυνη, διότι από 'κει ανοίγουν τα κανάλια της μαζικής απεύθυνσής
τους στον λαό, και μάλιστα με το απαιτούμενο λούστρο...
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου