Ντόμινο εξελίξεων στα ΜΜΕ του ΣΥΡΙΖΑ
πηγή:
Σε φάση καταιγιστικών εξελίξεων
εισέρχονται τα κομματικά ΜΜΕ του ΣΥΡΙΖΑ, με την παραίτηση του διευθυντή
της Αυγής, Κωστή Νικολακάκου, να αποτελεί το τελευταίο συμβάν, το οποίο,
όμως, έχει πιο συνολικές και πιο βαθιές αναφορές.
Σύμφωνα με αποκλειστικές πληροφορίες
του asfalistiko.gr, την προηγούμενη Παρασκευή η Π.Γ. του ΣΥΡΙΖΑ με ομόφωνη
απόφασή της ζήτησε την παραίτηση του Κωστή Νικολακάκου από τη θέση του
διευθυντή, ευχαριστώντας τον για τη συμβολή του από τη συγκεκριμένη θέση στο
ιστορικό φύλλο της αριστεράς, ζητώντας του ταυτόχρονα να παραμείνει μέχρι την
τοποθέτηση νέου διευθυντή.
Μετά την απόφαση της Π.Γ. ο Κωστής
Νικαλακάκος για ευνόητους λόγους παραιτήθηκε από τη διεύθυνση της Αυγής,
ενώ στο σημερινό φύλλο από την ταυτότητα της εφημερίδας απουσιάζει το όνομά
του.
Η τελευταία εξέλιξη προστίθεται
πολλαπλασιαστικά στην σοβαρή κρίση που ξέσπασε στο Κόκκινο με τις απολύσεις
τριών εργαζομένων, οι οποίο δεν συμφώνησαν στη μείωση μισθών και τις απεργιακές
κινητοποιήσεις που ακολούθησαν με τους εργαζόμενους και τα σωματεία να
καταγγέλλουν την άτεγκτη στάση της ιδιοκτήτριας εταιρείας, η οποία διακηρύσσει
σε κάθε τόνο ότι μόνο με μειώσεις μισθών μπορεί να συνεχίσει το ραδιόφωνα να
εκπέμπει.
Ο εξαναγκασμός σε παραίτηση του Κωστή
Νικολακάκου από τη διεύθυνση της Αυγής, ενώ εντάσσεται στη διακηρυγμένη απόφαση
του ΣΥΡΙΖΑ για ενοποίηση των ΜΜΕ και ορθολογικοποίηση των οικονομικών τους, υπό
τη… μπαγκέτα του διευθύνοντος συμβούλου Δημήτρη Στούμπου, έχει βαθύτερο
σημειολογικό και πολιτικό περιεχόμενο, σκιαγραφώντας ειλημμένες αποφάσεις που
μόνο ευνοϊκές δεν προοιωνίζονται για τους εργαζόμενους.
Ειδικά σε ό,τι αφορά την επόμενη μέρα
για τους εργαζόμενους, αν επιβεβαιωθούν οι πληροφορίες που θέλουν τον Θανάση
Καρτερό να μετακομίζει άμεσα από το Μαξίμου στην Αγίου Κωνσταντίνου για να
αναλάβει τη διεύθυνση της Αυγής, θα σημαίνει ξεκάθαρα ότι έχουν ληφθεί οι
πολιτικές αποφάσεις για ευθεία σύγκρουση με τους εργαζόμενους και πλήρη
αναδιάταξη των ΜΜΕ του ΣΥΡΙΖΑ.
Στο πολιτικό σκέλος, θυμίζουμε ότι η
ενοποίηση των ΜΜΕ του ΣΥΡΙΖΑ είναι ένας από παλιά, από την εποχή Βασίλη
Μουλόπουλου, διακηρυγμένος στόχος, ο οποίος, όμως, τώρα «επικαιροποιείται» και
παίρνει το δρόμο της γρήγορης υλοποίησης υπό την πίεση των οικονομικών
δυσκολιών και κυρίως υπό το βάρος των πολιτικών εξελίξεων.
Είναι προφανές ότι η επιτάχυνση της
ενοποίησης και των αλλαγών δεν «πατάει» μόνο στο οικονομικό αδιέξοδο και την
όπως λέγεται αδυναμία του κόμματος να στηρίξει τα ΜΜΕ του. Σχετίζονται κυρίως
με γενικότερες πολιτικές διεργασίες, αλλά και αλλαγές ισορροπιών και
συσχετισμών ευρύτερα στα ΜΜΕ.
Από το πώς αντιμετώπιζε όλο το
προηγούμενο διάστημα ο ΣΥΡΙΖΑ τα δικά του ΜΜΕ, ήταν σαφές ότι το σύστημα
Μαξίμου είχε επιλέξει να «επενδύσει» στα νέα… τζάκια. Από το δίδυμο Καλογρίτσα
– Βαξεβάνη, ώς το Έθνος και το συγκρότημα Μάρη και τη Νέα Σελίδα του
Λιβάνη, εκ της ακολουθούμενης τακτικής είχε φανεί ότι οι πολιτικές επιλογές
είχαν γίνει.
Ωστόσο, τα προβλήματα στη Νέα
Σελίδα, οι σκιές στις σχέσεις Μάρη – Σαββίδη και συνολικά η ρευστότητα στο χώρο
του Τύπου, σε συνδυασμό με μια παρατεταμένη και εξαιρετικά πολωμένη προεκλογική
περίοδο, φαίνεται ότι ανάγκασαν το κυβερνητικό και κομματικό επιτελείο να
αναπροσαρμόσει τη στρατηγική του και να (ξανα)ρίξει σημαντικό βάρος στα δικά
του Μέσα, εξού και η επιλογή Καρτερού.
Την ίδια ώρα, η επιτάχυνση των
εξελίξεων αναδεικνύει και τους εσωκομματικούς συσχετισμούς στον ΣΥΡΙΖΑ, αλλά
και μια προσπάθεια πιο… σοβαρού ελέγχου της κατάστασης από το σύστημα Μαξίμου,
αφού πολλές φορές η Αυγή είχε χαρακτηριστεί ως το μετερίζι των 53+,
ενώ η απουσία του Νίκου Φίλη από τη συνεδρίαση της Π.Γ. την Παρασκευή, όπου
αποφασίστηκε η απομάκρυνση του Κωστή Νικολακάκου, ο οποίος διαδέχτηκε τον Φίλη
τον Ιούνιο του 2015, μόνο τυχαία δεν μπορεί να θεωρηθεί.
===================================================================================
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου